Hoog scoren bij Google zoekresultaten

De basis, een goede structuur, deel het in als bij een boek

Maak er een boek van, goede structuur is de basis

De basis begint bij een goed en duidelijk overzicht. Niet alleen visueel, en dus fijn voor de bezoeker, ook betreft techniek. 1 Hoofd titel per pagina, Maximaal 4 subtitels, maximaal 10 sub sub titels. In uw online content management systeem van Joomla is de artikel titel de hoofdtitel. Zorg er voor dat hier de belangrijkste woorden in staan. Deze heeft de code H1, ofwel kop 1. Maak daarom binnen het artikel niet nog een keer een h1 / kop 1. Gebruik dan H2 (kop 2 in de editor), maximaal 4 x in die pagina. Heeft u meer titels nodig gebruik daar voor h3. Let er op dat modules in de site, die een titel hebben vaak ook kop 3 kunnen hebben, en mee tellen.
Geef texten onder de titels de opmaak alinea ofwel code p. Geef in texten belangrijke woorden de code strong, ofwel vet gedrukt, in de editor is dat ikoon "B".
Maak binnen het artikel makkelijke doorkliks, maak links van belangrijke woorden die dan weer naar een andere pagina doorlinken die vooral over dat woord gaan.

Over het menu vindt u hieronder een aparte uitleg.

Goede menu's en goede urls, gebruik de pagina titel

Goede menu's maken en gebruik pagina titel

In de menu manager kunt u op twee manieren de url bepalen. Naast het laatste deel van de url, de titel van het artikel, is het zo in te stellen dat er nog iets voor komt. Dit kan de alias zijn van het menu, maar ook het menu zelf. Dat is een keuze die u kunt maken. De tekst van het menu is zeer belangrijk. Deze is ook bepalend voor de url, wat de woordkeuze in het menu nog belangrijker maakt. Als laatste kunt u ook bij de parameters de pagina titel invullen. Als u deze uit zet en daar een korte krachtige zin in zet dan wordt dit de browser titel. Dat is de tekst die u bovenaan zult zien staan bij het zoekresultaat. Bij het artikel zelf stelt u de beschrijving in, wat onder de titel staat bij het zoekresultaat. Daar kunt u tevens de keywoorden invullen. Hierover meer bij het volgende onderwerp.

Metatag beschrijving en keywoorden

Artikel beschrijving en keywoorden, de metatags invullen

In het artikel, rechts van de editor, kunt u de korte beschrijving va het artikel zetten. Dit ziet u bij het zoekresultaat. Maak deze niet te lang, ongeveer maximaal 150 tekens bij de beschrijving, maximaal 7 keywoorden.

Update uw site regelmatig

Update uw website regelmatig

Plaats regelmatig nieuwe inhoud. Houd uw website levend. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld "nieuws"of "laatste projecten" etc.

Intern linken en geef links ook een title mee

Interne links maken en title ook invullen

Bij het aanmaken kunt u in de popup van links manager ook een titel mee geven, bij veld title. Ook dit helpt bij een hogere score. Links maken binnen artikelen naar weer andere pagina's binnen uw website is intern linken. Dat is fijn voor de bezoeker, ook voor Google.

Bij plaatsen van afbeeldingen, maak dan gebruik van de kracht er van

Op juiste Google geoptimaliseerde manier afbeeldingen plaatsen

Zorg er voor dat de afbeeldingen niet te zwaar zijn. Optimaliseer ze. Een snelle site is belangrijk voor Google. Geef de afbeeldingnaam ook het belangrijkste zoekwoord mee in naam, en plaats ze in mappen, met ook weer die belangrijke woorden. Niet te lange bestandsnamen, hou dit wel kort. Bij het plaatsen van de afbeelding gebruik dan ook het veld "alternate text", ofwel alt. Daar kunt u een krachtige zin in zetten.

Links uitwisselen met andere websites

Links uitwisselen

Wees hier voorzichtig mee. Links van andere websites naar uw websites hebben alleen kracht als deze website een hoge waardering heeft bij Google. Een link van uw website naar een ander kan nadelig zijn. Zie dit als volgt, de logica: Veel mensen linken naar Google als het over zoeken gaat. Dat klopt, Google is ook een zoekpagina. Google zal niet snel naar uw website een link plaatsen als het om zoeken gaat op het internet. Kortom de robot ziet dan dat er veel links betreft zoeken naar Google gaan en weinig naar u, dus als het zoekwoord "zoeken" is, zal de robot Google hoger plaatsen. Deze lijkt door die links van en naar belangrijker te zijn.

Uw website sitemap, de structuur in 1 overzicht

Sitemap inbouwen

Zet een sitemap op uw website en koppel deze aan Google webmastertools, koppel daarna deze weer aan Google analytics. Een sitemap kunnen wij installeren, als dit niet al geinstalleerd is. Vaak koppelen wij deze ook al aan Google. Vraag daar over. Dit is een structuur overzicht, die automatisch wordt bijgehouden. Google raadpleegt die pagina om te zien hoe uw website is opgebouwd. Deze komen in de spotlight.

Social media

Social Media

Maak gebruik van social media. Link daar heen, link van daar weer terug naar uw website. Geef de mogelijkheid dat andere uw site op hun social media kunnen delen. Denk niet alleen aan Facebook, ook aan Youtube en Google + bijvoorbeeld. Youtube is ideaal om 1 product duidelijk in uit te leggen. Zet in de beschrijving weer een link naar meer informatie, uw website. Wij hebben tools om  nieuws wat u plaatst op uw website automatisch in uw social media te krijgen of visa versa. Wilt u dit vraag er naar.